آنچه در مورد کابل زره دار باید بدانیم

آنچه در مورد کابل زره دار باید بدانیم

کابل زره دار یا کابل آرموردار (armored cable) به گروهی از کابل ها گفته می شود که در ساختار سازنده آن ها از مفتول یا نوار (معمولاً از جنس فولاد یا استیل) به جهت بالا بردن مقاومت کابل در برابر عوامل محیطی و فیزیکی استفاده می شود. استفاده از زره فولادی در زیر روکش نهایی کابل آرموردار سبب می شود تا مقاومت کابل در برابر ضربات فیزیکی، فشار های مکانیکی نظیر له شدگی افزایش یابد. علاوه بر این موارد موجودات شب زی نظیر موش نیز از جمله خطراتی برای انواع کابل ها هستند که در صورت نصب در محل های گوناگون با خوردن روکش و عایق و رسیدن به سطح هادی سبب اتصال کوتاه و نهایتاً خرابی کابل می شوند. این خطرات غیر از تحت تاثیر قرار دادن کابل های برق، انواع کابل شبکه و فیبرنوری را نیز شامل می شود که شرکت های تولید کننده این گروه از محصولات نیز قسمتی از خط تولید خود را به تولید کابل زره دار شبکه و فیبرنوری اختصاص داده اند.

 

شما می توانید کابل های زره دار از برندهای با کیفیت بازار را از طریق مشاوره با کارشناسان سازه گستر پایتخت تهیه کنید.

 

گروه سازه گستر پایتخت با تکیه بر بیش از 20 سال تجربه و فعالیت به عنوان تامین کننده تجهیزات و ملزومات صنعت برق کشور ( الکتریکال - مکانیکال - ابزار دقیق ) با افتخار آماده خدمت رسانی به فعالان صنعت برق و صاحبان صنایع می باشد.
شماره تماس : 32 20 17 66 - 021
پست الکترونیک: info@sazehgostarsgp.com
نشانی: تهران، میدان فردوسی، کوچه گلپرور، پلاک 20، واحد 25

 

ساختار کابل زره دار

  1. هادی: شامل مس رشته ای ساده است.
    کابل ها بر اساس درجه انعطاف پذیری طبقه بندی می شوند.
  2. عایق بندی: از پلی اتیلن متقاطع (XLPE) در تعدادی از کابل های برق استفاده می شود زیرا
    دارای مقاومت خوب در برابر آب و خصوصیات الکتریکی عالی است.
    عایق بندی در کابل ها عدم تماس رساناها و سایر مواد فلزی با یکدیگر را تضمین می کند.
  3. روکش: از روکش های پلی وینیل کلراید (PVC) برای ایجاد مرز محافظ بین لایه های داخلی و خارجی کابل استفاده می شود.
  4. غلاف: غلاف پی وی سی مشکی تمام اجزای کابل را در کنار هم نگه داشته و
    از فشارهای خارجی محافظت بیشتری می کند.

شما می توانید انواع کابل شو ها و تجهیزات موردنیاز سیم و کابل شامل دستگاه پرس کابلشو، روکش بردار،XLPEبردار و... را سازه گستر پایتخت تهیه نمایید.

 

انواع کابل زره دار

کابل زره دار در سال های اخیر بسیار محبوب شده است. سه نوع اصلی از کابل های زره پوش برای طبقه بندی آن ها وجود دارد. هر کدام برای اهداف مختلف طراحی شده اند. به عنوان مثال، برخی برای شبکه های کامپیوتری استفاده می شوند، در حالی که برخی دیگر به طور خاص برای سیم کشی خانه طراحی شده اند.

  • کابل زرهی SWA یا فولادی

این نوع کابل رایج ترین نوع کابل زره بوده و نام خود را از سیم فولادی اطراف هسته داخلی کابل گرفته است. مزیت اصلی این گونه، این بوده که مقاومت و دوام بالایی دارد. این کابل برای استفاده در مناطق پر رفت و آمد یا جاهایی که احتمال آسیب دیدن کابل وجود دارد ایده آل خواهد بود. معمولاً از این نوع کابل برای عبور کابل ها از مناطق یا دیوارهای بلند استفاده می شود. هنگامی که در این کاربردها استفاده می شود، سیم فولادی به محافظت از هسته داخلی در برابر آسیب کمک می کند. کابل SWA بیشتر در کاربردهای خانگی و تجاری مورد استفاده قرار می گیرد.

  • STA یا کابل زرهی نوار فولادی

این نوع سیم زرهی شباهت زیادی به کابل SWA دارد. تفاوت اصلی آن ها این بوده که به جای سیم فولادی، یک نوار فولادی دارد که هسته داخلی را احاطه کرده است. مزیت این نوع، این بوده که حتی از کابل SWA دوام بیشتری دارد. این نوع کابل برای کاربردهای کف سازی تعبیه شده ایده آل است. علاوه بر این، کابل STA در برابر آسیب جوندگان مقاومت بالایی دارد.

  • کابل زره دار AWA یا آلومینیومی

نوع سوم، کابل AWA یا کابل زره دار آلومینیومی است. این نوع نام خود را از سیم آلومینیومی هسته داخلی گرفته و مقاومت بالایی دارد. مزیت این نوع این بوده که نسبت به کابل SWA یا STA انعطاف پذیرتر است. این کابل انعطاف پذیر، عموماً در کاربردهایی استفاده می شود که کابل باید از فضاهای تنگ عبور کند. یکی دیگر از مزایای این نوع، این بوده که سبک تر از کابل SWA یا STA است. این ویژگی می تواند کار و نصب آن را آسان تر کند. با این حال، کاربرد هر چه که باشد، هر سه نوع کابل مزایا و معایب خود را دارند. قبل از خرید توصیه می شود که مشتری نیاز خود را ارزیابی کرده و سپس مناسب ترین نوع سیم زرهی را برای کار انتخاب کند.

 

شما می توانید کابل های زره دار از برندهای با کیفیت بازار مثل خراسان افشار نژاد و همدان و ...  را از طریق مشاوره با کارشناسان سازه گستر پایتخت تهیه کنید.

 

۵
از ۵
۳ مشارکت کننده

جستجو در مقالات

اخرین نوشته‌ها