کلید محافظ جان ( کلید نشت جریان ) هیمل HIMEL HDB6VR

کلید محافظ جان ( کلید نشت جریان ) هیمل HIMEL HDB6VR
لید جریان نشتی که به اختصار RCD یا RCBO نامیده می شود و به اصطلاح اشتباه محافظ جان شناخته شده است؛ کلیدی است که با مقایسه جریان های فاز و نول، اختلاف جریان فاز و نول را با استفاده از یک ترانسفورماتور با هسته چنبره ای محاسبه کرده و در صورتی که اختلاف جریان وجود داشته باشد (برایند جریان فاز و نول عددی به غیر از صفر شود.)، مدار را قطع می کند. یکی از دلایل ایجاد این اختلاف جریان، به وجود آمدن مسیری برای برگشت جریان به غیر از نول می باشد. (به عنوان مثال اتصال فاز با بدنه فلزی دستگاه برقی).
ادامه مطلب

ارت سنج مدل UNI-T-UT572

ارت سنج مدل UNI-T-UT572
تستر مقاومت زمین پیشرفته UT572  برای اندازه گیری مقاومت زمین و مقاومت خاک است. این دستگاه می تواند به طور خودکار اتصال رابط را بررسی کند و ولتاژ/فرکانس تداخل را تشخیص دهد. می تواند اندازه گیری های 2/3/4 سیم را برای کاربردهای مختلف در محل، مانند سیم کشی تجهیزات برق و تجهیزات حفاظت در برابر صاعقه انجام دهد.
ادامه مطلب

ارستر کلاس B+C هفت پل 350 ولت 100 کیلوآمپر سه فاز - مجهز به کنتاکت اعلام وضعیت - فونیکس کنتاکت

ارستر کلاس B+C هفت پل 350 ولت 100 کیلوآمپر سه فاز - مجهز به کنتاکت اعلام وضعیت - فونیکس کنتاکت
ارستر ترکیبی (B+C) بیشترین قدرت قطع و وصل در بین ارسترهای شرکت فونیکس کنتاکت را دارا می باشد. در مواردی که ارسترهای کلاس B و C در یک شبکه نیاز باشند میتوان از ارسترهای ترکیبی به جای آنها استفاده نمود که باعث صرفه جویی در وقت و هزینه می گردد. ارستر ترکیبی بیشتر در تابلوهای اصلی یا ورودی استفاده می شود و همزمان، سیستم را در برابر اضافه ولتاژهای ناشی از صاعقه (نشتی و پسماند حفاظت اولیه یا صاعقه گیر میله ای) و همچنین اضافه ولتاژهای ناشی از سوئیچینگ حفاظت میکند.
ادامه مطلب

آشنایی با تابلو برق روشنایی

آشنایی با تابلو برق روشنایی
تابلو برق روشنایی, محفظه ای برای تجهیزات مربوط به توزیع برق, بین مدارهای الکتریکی روشنایی با امکان قطع و وصل و حفاظت از آن ها می باشد. تابلو برق های روشنایی این امکان را فراهم می سازند که تمام محل های قطع و وصل مدارهای روشنایی در محل تابلو قرار گیرند. قطع و وصل مدارهای روشنایی در این تابلوها توسط کلیدهای گردان صفر و یک و یا کنتاکتور انجام می شود. با استفاده از کلید گردان و یا کنتاکتور امکان قطع و وصل مدارهای روشنایی با جریان بیش از 10A میسر خواهد شد. تابلو برق روشنایی برای مدارهای روشنایی استادیوم یا سالن های ورزشی , فضاهای کارگاهی و یا سالن های سینما استفاده می شود.
ادامه مطلب

تابلو برق صنعتی را بیشتر بشناسیم

تابلو برق صنعتی را بیشتر بشناسیم
تابلو برق صنعتی فضایی است که تجهیزات برقی در آن نصب می‌شود. این تابلو برق لزوماً فلزی نیست و جنس غیرفلزی آن هم وجود دارد. همان طور که گفته شد درون تابلو برق تجهیزات مختلفی وجود دارد که این تجهیزات با توجه به هدفی که تابلو برق برای آن طراحی شده است، متفاوت هستند. به بیان بهتر هر یک از تجهیزات استفاده شده درون تابلو برق نقش و کارکرد خاصی دارند که به همان منظور در تابلوبرق استفاده می‌شوند.  انواع تابلو برق از نظر ولتاژ عبارت‌اند از: تابلو برق فشار ضعیف، تابلو برق فشار متوسط و تابلو برق فشار قوی. علاوه بر تقسیم بندی تابلوبرق بر اساس ولتاژ، تابلو برق صنعتی بر اساس ساختمان بندی نیز تقسیم می‌شود.
ادامه مطلب

همه چیز در مورد تابلو برق آتش نشانی

همه چیز در مورد تابلو برق آتش نشانی
تابلو برق آتش نشانی، تابلوهای کنترل موتور در بوستر پمپ آتش نشانی هستند. بوستر پمپ به دستگاهی گفته می شود که در آن دو یا چند پمپ به صورت موازی به یکدیگر وصل شده‌اند. هدف از این اتصال بین دو یا چند پمپ این است که دبی مورد نیاز را با صرف کمترین انرژی و به دست آوردن بیشترین راندمان تامین کنند. برای کنترل این دستگاه از تابلو برق استفاده می شود. کارکرد تابلو برق بوستر پمپ آتش نشانی ایجاد هماهنگی بین سیستم الکتریکی و مکانیکی است.
ادامه مطلب

در مورد سیم کشی ساختمان تجاری، مسکونی و اداری بیشتر بدانیم

در مورد سیم کشی ساختمان تجاری، مسکونی و اداری بیشتر بدانیم
سیم کشی برق، جزئی حیاتی از ساختمان های مختلف تجاری، اداری و مسکونی است که بدون آن امکان فعالیت بهینه در این ساختمان ها نیست. این عملیات پیچیده و هنرمندانه، نه تنها برای اطمینان از برق رسانی به تمام قسمت های ساختمان، بلکه برای ایجاد یک محیط امن و عملکرد صحیح اساسی است.
ادامه مطلب

سیستم ارتینگ و حفاظت از صاعقه

سیستم ارتینگ و حفاظت از صاعقه
سیستم ارتینگ و حفاظت از صاعقه چیست و چه کاربردی دارد؟ همان طور که می دانید عملکرد برق براساس پتانسیل الکتریکی و ولتاژ است. اختلاف پتانسیلی که میان دو نقطه به وجود می آید باعث ایجاد انرژی الکتریکی می شود. با نصب سیستم ارتینگ این انرژی باعث به کار افتادن وسایل الکترونیکی می گردد. در سیستم های الکتریکی میان دو فاز غیر همنام یا همان فاز و نول اختلاف پتانسیل وجود دارد.
ادامه مطلب

برقگیر چیست و چه کاربردی دارد؟

برقگیر چیست و چه کاربردی دارد؟
برقگیر وسیله‌ای است که در شبکه‌های الکتریکی برای حفاظت تجهیزات در مقابل صدمات ناشی از اضافه ولتاژهای ناگهانی همچون صاعقه و رعد و برق به کار برده می‌شود. برق‌گیر (Lightning arrester) در مقابل ولتاژهای معمولی یک مقاومت بسیار زیاد در حد عایق الکتریکی از خود نشان می‌دهد و در مقابل ولتاژهای آنی مقاومت کمی از خود نشان می‌دهد و موج‌های الکتریکی را به زمین تخلیه می‌کند.
ادامه مطلب

جستجو در مقالات

اخرین نوشته‌ها