رله حفاظت موتور زیمنس Reyrolle 5-Reyrolle 7SR110

رله حفاظت موتور زیمنس Reyrolle 5-Reyrolle 7SR110
این سری از رله های صنعتی، سری جدید رله حفاظتی با فناوری پلاگین (Plug in) برای ادغام آسان با سایر تجهیزات در شبکه های توزیع استفاده می شوند. با رله حفاظت موتور Reyrolle 5 می توانید با اطمینان از شبکه ها محافظت کنید زیرا با ارتباطات اترنت و استاندارد IEC61850 به عنوان یک امنیت سایبری استاندارد و پیشرفته، طراحی و ساخته شده است. همچنین این رله با داشتن دکمه های لمسی و LED های قابل برنامه ریزی یک محصول کاربر پسند بوده و تعمیر و نگهداری آن نیز آسان می باشد.
ادامه مطلب

رگولاتور بانک خازنی، بلوک آلمان BELUK مدل BLR-CX12

رگولاتور بانک خازنی، بلوک آلمان BELUK مدل BLR-CX12
رگولاتور خازنی یا رگولاتور تصحیح ضریب قدرت در کنار خازن ، کنتاکتور خازنی و تجهیزات حفاظتی اصلی ترین قسمت های یک بانک خازنی را تشکیل می دهند. در حقیقت رگولاتور مغز متفکر و فرمانده یک بانک خازنی است که با کمک تنظیمات هدفی که اوپراتور وارد می کند، تصمیم میگیرد که در چه زمانی کدام خازن را وارد و کدامیک را از مدار بیرون ببرد. هدف از نصب خازن، حذف بار راکتیو متغیر مصرف کننده در هر شرایط است، رگولاتور، ترتیب به مدار آمدن و یا از مدار خارج شدن خازن‌ها در یک بانک خازنی را تعیین کرده و متناسب با بار راکتیو مورد نیاز، فرمان قطع و وصل را به همه کنتاکتور ها (کنتاکتور های خازنی) صادر می کند. 
ادامه مطلب

کلید محافظ جان ( کلید نشت جریان ) هیمل HIMEL HDB6VR

کلید محافظ جان ( کلید نشت جریان ) هیمل HIMEL HDB6VR
لید جریان نشتی که به اختصار RCD یا RCBO نامیده می شود و به اصطلاح اشتباه محافظ جان شناخته شده است؛ کلیدی است که با مقایسه جریان های فاز و نول، اختلاف جریان فاز و نول را با استفاده از یک ترانسفورماتور با هسته چنبره ای محاسبه کرده و در صورتی که اختلاف جریان وجود داشته باشد (برایند جریان فاز و نول عددی به غیر از صفر شود.)، مدار را قطع می کند. یکی از دلایل ایجاد این اختلاف جریان، به وجود آمدن مسیری برای برگشت جریان به غیر از نول می باشد. (به عنوان مثال اتصال فاز با بدنه فلزی دستگاه برقی).
ادامه مطلب

RCD تستر نشت جریان مدل CEM-DT-9054

RCD تستر نشت جریان مدل CEM-DT-9054
RCD تستر مدل CEM DT-9054 یک دستگاه تست جریان نشتی در تجهیزات برقی است که دارای عملیات کاملا برنامه ریزی شده بوده و خوانش دقیقی از زمان و جریان نشتی ارائه می دهد. دارای محدوده ولتاژ کاری از 195 تا 253 ولت و رنج جریان های 10 تا 650 میلی آمپر می باشد. این تستر دارای عملکرد کاملا برنامه ریزی شده، اندازه گیری دقیق دیجیتال و به کمک دو لامپ LED به سرعت سیم کشی صحیح را بررسی می کنند.  این RCD تستر در رنج های  10mA/30mA /100mA /300mA/500mA  قطع کننده مدار را قادر می سازد صرف نظر از خرابی نوع(عادی یا با تاخیر) آنها را تست کند. همچنین می تواند برای تطابق شبکه و اتصال هادی زمین مورداستفاده قرار گیرد.
ادامه مطلب

AMBIENT THERMOSTAT ترموستات محیطی NSYCCOTHD اشنایدر-ClimaSys

AMBIENT THERMOSTAT ترموستات محیطی NSYCCOTHD اشنایدر-ClimaSys
ترموستات دوبل NSYCCOYHD اشنایدر یک دستگاه کنترل حرارتی است که برای مدیریت دما در سیستم های گرمایشی و سرمایشی (هیتر و فن) به کار می رود. این ترموستات با استفاده از سنسور بیمتال دمایی که در آن تعبیه شده است، دمای محیط را اندازه گیری میکند و با توجه به تنظیمات کاربر، عملکرد سیستم گرمایش و یا سرمایش را کنترل میکند.
ادامه مطلب

شاسی دو طرفه فلزی اشنایدر XB4BD33

شاسی دو طرفه فلزی اشنایدر XB4BD33
شاسی دو طرفه فلزی اشنایدر XB4BD33 نیز همانند سایر محصولات شرکت اشنایدر الکتریک، برای استفاده در سیستم‌های کنترل صنعتی و ماشین‌آلات صنعتی طراحی شده است. این شاسی دو طرفه با طراحی زیبا و کاربردی، به راحتی در محیط‌های صنعتی قابل استفاده است. شاسی دو طرفه اشنایدر، دارای درجه حفاظت IP66 و IP67 است که به آن اجازه می‌دهد در برابر گرد و غبار و آب مقاومت کند و در شرایط سخت و آب و هوای نامساعد نیز به خوبی عمل کند. همچنین، این شاسی دو طرفه دارای قابلیت اتصال به سایر قطعات و تجهیزات مختلف و نصب در محیط‌های مختلف است. 
ادامه مطلب

استانداردهای تابلو برق صفر تا صد

استانداردهای تابلو برق صفر تا صد
قبل از هر چیز باید بدانیم استاندارد در زمینه تابلو برق‌ها به چه مواردی اطلاق می‌شوند. استاندارد شامل تمام اطلاعات مورد نیاز ما در زمینه طراحی، ساخت، پیاده‌سازی، نصب، تعمیر و نگهداری، حمل و نقل و مواردی این چنینی می‌شود. در واقع استاندارد یک توافق محسوب می‌شوند که در هر بخش و حتی در هر کشور این توافق به صورت یک استاندارد منتشر می‌شود. انواع استاندارد تابلوبرق به صورت کلی به دو دسته تقسیم می‌شوند: استانداردهای فنی: شامل طراحی، نصب، ساخت، حمل و نقل و….. استانداردهای ایمنی: شامل موارد ایمنی که نیاز است رعایت شوند.
ادامه مطلب

آشنایی با تابلو برق روشنایی

آشنایی با تابلو برق روشنایی
تابلو برق روشنایی, محفظه ای برای تجهیزات مربوط به توزیع برق, بین مدارهای الکتریکی روشنایی با امکان قطع و وصل و حفاظت از آن ها می باشد. تابلو برق های روشنایی این امکان را فراهم می سازند که تمام محل های قطع و وصل مدارهای روشنایی در محل تابلو قرار گیرند. قطع و وصل مدارهای روشنایی در این تابلوها توسط کلیدهای گردان صفر و یک و یا کنتاکتور انجام می شود. با استفاده از کلید گردان و یا کنتاکتور امکان قطع و وصل مدارهای روشنایی با جریان بیش از 10A میسر خواهد شد. تابلو برق روشنایی برای مدارهای روشنایی استادیوم یا سالن های ورزشی , فضاهای کارگاهی و یا سالن های سینما استفاده می شود.
ادامه مطلب

تابلو برق صنعتی را بیشتر بشناسیم

تابلو برق صنعتی را بیشتر بشناسیم
تابلو برق صنعتی فضایی است که تجهیزات برقی در آن نصب می‌شود. این تابلو برق لزوماً فلزی نیست و جنس غیرفلزی آن هم وجود دارد. همان طور که گفته شد درون تابلو برق تجهیزات مختلفی وجود دارد که این تجهیزات با توجه به هدفی که تابلو برق برای آن طراحی شده است، متفاوت هستند. به بیان بهتر هر یک از تجهیزات استفاده شده درون تابلو برق نقش و کارکرد خاصی دارند که به همان منظور در تابلوبرق استفاده می‌شوند.  انواع تابلو برق از نظر ولتاژ عبارت‌اند از: تابلو برق فشار ضعیف، تابلو برق فشار متوسط و تابلو برق فشار قوی. علاوه بر تقسیم بندی تابلوبرق بر اساس ولتاژ، تابلو برق صنعتی بر اساس ساختمان بندی نیز تقسیم می‌شود.
ادامه مطلب

همه چیز در مورد تابلو برق آتش نشانی

همه چیز در مورد تابلو برق آتش نشانی
تابلو برق آتش نشانی، تابلوهای کنترل موتور در بوستر پمپ آتش نشانی هستند. بوستر پمپ به دستگاهی گفته می شود که در آن دو یا چند پمپ به صورت موازی به یکدیگر وصل شده‌اند. هدف از این اتصال بین دو یا چند پمپ این است که دبی مورد نیاز را با صرف کمترین انرژی و به دست آوردن بیشترین راندمان تامین کنند. برای کنترل این دستگاه از تابلو برق استفاده می شود. کارکرد تابلو برق بوستر پمپ آتش نشانی ایجاد هماهنگی بین سیستم الکتریکی و مکانیکی است.
ادامه مطلب

جستجو در مقالات

اخرین نوشته‌ها