روکش بردار و سیم لخت کن Weicon NO.5

روکش بردار و سیم لخت کن Weicon NO.5
برای استفاده از سیم در صنعت برق باید مقداری از روکش سیم را جهت اتصال به کنتاکتورها، کلیدهای مینیاتوری، کلید و پریز و ... برداریم. به منظور این کار باید از تجهیزی به عنوان سیم لخت کن استفاده شود. همچنین در واحدهای تابلو سازی که لخت کردن سیم ها به وفور صورت میگیرد استفاده از ابزار تخصصی این کار امری ضروری است.  در رنج ولتازهای بالاتر نیز برداشتن روکش نهایی کابل جهت نصب اتصالاتکابل بدیهی است. ابزار مناسب این کار چاقوی کابل بری می باشد.
ادامه مطلب

دستگاه فنرزن برقی سیم کشی راحت 100

دستگاه فنرزن برقی سیم کشی راحت 100
ستگاه فنر زن برقی سیم کشی راحت مدل 100 ساخت شرکت طرح و صنعت راحت است. این دستگاه بدون نیاز به فنر دستی و کمپرسور، برای انواع لوله های سایز 25 تا 160 میلی متر قابل استفاده است. همچنین می­ توان مسیرهای طولانی به طول 500 متر را در کمترین زمان ممکن و بدون صرف هزینه و نیروی انسانی زیاد سیم کشی کرد. سرعت دستگاه فنر زنی برقی راحت در هر ثانیه بین 5 تا 10 متر در ثانیه بسته به سایز لوله ها متغیراست. این محصول قابلیت تمیز نمودن لوله  ها از آب، نخاله، خاک و ... را دارد. همچنین با کمک تجهیزات جانبی می شود داخل لوله هایی که از قبل موجود بوده کابل اضافه کشید و فنر زنی جدید کرد.
ادامه مطلب

کابلشو پیچی فول بیمتال - شاهین مفصل

کابلشو پیچی فول بیمتال - شاهین مفصل
کابلشو های پیچی (مجهز به پیچ های سربُر) یا Shear Bolt Cable Lug نسل جدید اتصالات کابل هستند و به نحوی طراحی شده اند که دیگر نیازی به پرس ندارند و به راحتی قابل نصب و بهره برداری می باشند.  این کابلشوها  به دلیل نوع پوشش خود، جهت اتصال یک کابل با هادی مسی یا آلومینیومی به شینه یا سایر تجهیزات مسی یا آلومینیومی استفاده می شوند.
ادامه مطلب

ارت موقت پست 20 کیلو ولت - قوی سازه

ارت موقت پست 20 کیلو ولت - قوی سازه
یکی از اصول ایمنی حین کار بر روی شبکه های هوایی برق، استفاده از سیستم ارت موقت( Temporary Grounding) است. با استفاده از سیستم ارت موقت هر سه فاز به هم و سپس به زمین وصل می شوند. در صورتی که شبکه ای که سیمبان ها بر روی آن کار می کنند اشتباها برقدار شود، سهم قابل توجهی از برق توسط سیستم حفاظتی به زمین منتقل می شود و ایمنی پرسنل افزایش می یابد. طبق قانون باید در دو سمت محل کار اکیپ از دستگاه ارت موقت استفاده شود.  هدف اصلی از ارت موقت محافظت کافی در برابر شوک الکتریکی است که باعث مرگ و آسیب دیدگی پرسنل در حین کار بر روی خطوط یا تجهیزات می شود. 
ادامه مطلب

مفصل حرارتی ریکم - فشار متوسط Raychem-MV-HJ

مفصل حرارتی ریکم - فشار متوسط Raychem-MV-HJ
یکی از روش های اتصال کابل های قدرت به یک دیگر استفاده از مفصل حرارتی است. در مفصل حرارتی با استفاده از روکش های حرارتی چسب دار و همچنین نوارهای آب بندی ضمن ممانعت از ورود رطوبت به داخل کابل، با توجه به رنج ولتاژ کابل میدان های الکتریکی در محل اتصال کنترل می شوند. 
ادامه مطلب

در مورد سینی کابل بیشتر بدانیم

در مورد سینی کابل بیشتر بدانیم
سیم و کابل به مانند رگ‌هایی هستند که جریان برق را در میان تجهیزات الکتریکی انتقال می‌دهند. در مقاله کابل مسی چیست و چه کاربردی در صنعت دارد؟ به کاربردهای سیم و کابل در صنعت پرداخته‌ایم. اما برای حفاظت از سیم و کابل به استفاده و خرید سینی کابل نیاز داریم. در یک توضیح بسیار ساده، سینی کابل وسیله ای است که برای نگهداری و هدایت سیم و کابل برق مورد استفاده قرار می‌گیرد. سینی کابل گالوانیزه باعث فرم دهی و یکسان سازی کابل‌کشی می‌شود و موجب می شود، سیم و کابل‌ها به صورت ایمن کشیده شوند. همانطور که گفته شد سینی کابل برای محافظت از کابل‌های برق و همچنین تکفیک آن‌ها در طول‌های مختلفی استفاده می‌شود.
ادامه مطلب

استانداردهای تابلو برق صفر تا صد

استانداردهای تابلو برق صفر تا صد
قبل از هر چیز باید بدانیم استاندارد در زمینه تابلو برق‌ها به چه مواردی اطلاق می‌شوند. استاندارد شامل تمام اطلاعات مورد نیاز ما در زمینه طراحی، ساخت، پیاده‌سازی، نصب، تعمیر و نگهداری، حمل و نقل و مواردی این چنینی می‌شود. در واقع استاندارد یک توافق محسوب می‌شوند که در هر بخش و حتی در هر کشور این توافق به صورت یک استاندارد منتشر می‌شود. انواع استاندارد تابلوبرق به صورت کلی به دو دسته تقسیم می‌شوند: استانداردهای فنی: شامل طراحی، نصب، ساخت، حمل و نقل و….. استانداردهای ایمنی: شامل موارد ایمنی که نیاز است رعایت شوند.
ادامه مطلب

آشنایی با تابلو برق روشنایی

آشنایی با تابلو برق روشنایی
تابلو برق روشنایی, محفظه ای برای تجهیزات مربوط به توزیع برق, بین مدارهای الکتریکی روشنایی با امکان قطع و وصل و حفاظت از آن ها می باشد. تابلو برق های روشنایی این امکان را فراهم می سازند که تمام محل های قطع و وصل مدارهای روشنایی در محل تابلو قرار گیرند. قطع و وصل مدارهای روشنایی در این تابلوها توسط کلیدهای گردان صفر و یک و یا کنتاکتور انجام می شود. با استفاده از کلید گردان و یا کنتاکتور امکان قطع و وصل مدارهای روشنایی با جریان بیش از 10A میسر خواهد شد. تابلو برق روشنایی برای مدارهای روشنایی استادیوم یا سالن های ورزشی , فضاهای کارگاهی و یا سالن های سینما استفاده می شود.
ادامه مطلب

تابلو برق صنعتی را بیشتر بشناسیم

تابلو برق صنعتی را بیشتر بشناسیم
تابلو برق صنعتی فضایی است که تجهیزات برقی در آن نصب می‌شود. این تابلو برق لزوماً فلزی نیست و جنس غیرفلزی آن هم وجود دارد. همان طور که گفته شد درون تابلو برق تجهیزات مختلفی وجود دارد که این تجهیزات با توجه به هدفی که تابلو برق برای آن طراحی شده است، متفاوت هستند. به بیان بهتر هر یک از تجهیزات استفاده شده درون تابلو برق نقش و کارکرد خاصی دارند که به همان منظور در تابلوبرق استفاده می‌شوند.  انواع تابلو برق از نظر ولتاژ عبارت‌اند از: تابلو برق فشار ضعیف، تابلو برق فشار متوسط و تابلو برق فشار قوی. علاوه بر تقسیم بندی تابلوبرق بر اساس ولتاژ، تابلو برق صنعتی بر اساس ساختمان بندی نیز تقسیم می‌شود.
ادامه مطلب

همه چیز در مورد تابلو برق آتش نشانی

همه چیز در مورد تابلو برق آتش نشانی
تابلو برق آتش نشانی، تابلوهای کنترل موتور در بوستر پمپ آتش نشانی هستند. بوستر پمپ به دستگاهی گفته می شود که در آن دو یا چند پمپ به صورت موازی به یکدیگر وصل شده‌اند. هدف از این اتصال بین دو یا چند پمپ این است که دبی مورد نیاز را با صرف کمترین انرژی و به دست آوردن بیشترین راندمان تامین کنند. برای کنترل این دستگاه از تابلو برق استفاده می شود. کارکرد تابلو برق بوستر پمپ آتش نشانی ایجاد هماهنگی بین سیستم الکتریکی و مکانیکی است.
ادامه مطلب

جستجو در مقالات

اخرین نوشته‌ها