تکنولوژی WDR دوربین مداربسته چیست؟

 

تکنولوژی WDR دوربین مداربسته چیست؟

WDR در دوربین مداربسته چیست؟ تکنولوژی WDR مخفف واژه Wide Dynamic Range به معنی دامنه دینامیکی گسترده، قابلیتی از دوربین های امنیتی است که به معنی ارائه تصاویر با کیفیت از شرایط کم نور و یا نور زیاد در محیط است؛ در واقع ویژگی WDR با ایجاد ضد نور در محیط مقابله می کند.

پیشرفت فناوری در همه جنبه های زندگی انسان در حال پیشرفت است و روز به روز در بخش های مختلفی از کاربردهای زندگی روزمره بروز می کند. تکنولوژی های دوربین مدار بسته هم در سال های اخیر نوآوری های زیادی را تجربه کرده اند و حال شاهد در دسترس بودن ویژگی هایی از این دوربین ها هستیم که می توانند به امنیت و آرامش بیشتر افراد کمک کنند. فناوری WDR دوربین مداربسته نمونه بارزی از این موضوع است که به دوربین های امنیتی این امکان را می دهد تا تصویری با کیفیت بهتر در نور زیاد روز و یا در محیط کم نور ضبط کنند؛ در نتیجه افراد می توانند تجربه نظارت بر محیط با کیفیت بسیار بالا داشته باشند.

 

شما می توانید انواع دوربین های مداربسته و WDR موردنیاز پروژه های خود را از طریق مشاوره با کارشناسان سازه گستر پایتخت تهیه کنید.

 

گروه سازه گستر پایتخت با تکیه بر بیش از 20 سال تجربه و فعالیت به عنوان تامین کننده تجهیزات و ملزومات صنعت برق کشور ( الکتریکال - مکانیکال - ابزار دقیق ) با افتخار آماده خدمت رسانی به فعالان صنعت برق و صاحبان صنایع می باشد.
شماره تماس : 32 20 17 66 - 021
پست الکترونیک: info@sazehgostarsgp.com
نشانی: تهران، میدان فردوسی، کوچه گلپرور، پلاک 20، واحد 25

 

چرا به WDR در دوربین مدار بسته نیاز داریم؟

WDR در دوربین مدار بسته راه حلی برای جلوگیری از ایجاد تضاد نوری در محیط های مختلف است. فروشگاهی را تصور کنید که پنجره های زیادی رو به خیابان دارد و نور خورشید در طول روز تمام فضا را در بر می گیرد. اگر بخواهیم از یک دوربین امنیتی معمولی برای تصویربرداری از محیط استفاده کنیم، روشن تر بودن محیط بیرون نسبت به فضای داخل و ایجاد شرایط ضد نور، باعث بروز تصاویر سفید و با نور زیاد می شود که جزئیات زیادی از محیط را نمایش نمی دهد.

مواجه شدن با این مشکل، فلسفه حضور دوربین امنیتی برای نظارت بر محیط را نقض می کند. در این مواقع نیاز به تکنولوژی WDR و استفاده از آن در چنین محیط هایی احساس می شود.

اگر یک یا چند ناحیه با تضاد نوری بالا در داخل و یا اطراف ساختمان خود مانند اتاق های بزرگ با پنجره های سرتاسری، درهای شیشه ای و … دارید، فناوری دوربین WDR گزینه مناسبی برای تصویربرداری از فضا می باشد. هم چنین اگر فضاهای تاریکی در محیط شما وجود دارد، این دوربین ها این امکان را به شما می دهند که تصاویر این بخش ها را بدون هیچ گونه مشکلی تماشا کنید و از سطح بالاتری از امنیت برخوردار باشید.

 

 

بازه داینامیک یا DR چیست؟

تعریف بازه داینامیک یا DR در پاسخ پرسش Wide dynamic range چیست؟ اهمیت بسیار زیادی دارد. این محدوده دینامیکی، تفاوت سطح نور در تاریک ترین و روشن ترین مناطق در یک تصویر است. فضایی را در نظر بگیرید که محیط بیرون روشن تر از محیط داخل است. در نقطه های مختلفی از این فضا، تصاویری با سطح نور متفاوت را مشاهده خواهیم کرد. اگر چه که سطح نور تغییری نمی کند، اما محل قرار گرفتن چشم، تصاویر متفاوتی را به چشم شما ارائه می دهد. نقش تکنولوژی WDR افزایش این بازه دینامیکی برای بهبود کیفیت و وضوح تصاویر در این شرایط است.

 

شما می توانید انواع دوربین های مداربسته و WDR موردنیاز پروژه های خود را از طریق مشاوره با کارشناسان سازه گستر پایتخت تهیه کنید.

 

فناوری WDR دوربین مداربسته چگونه عمل می کند؟

فناوری WDR دوربین مداربسته نوعی سنسور در دوربین های امنیتی است که از ابتدا در داخل دوربین طراحی می شود و استفاده از این فناوری باعث خنثی کردن شرایط ضد نور و روشن تر کردن فضای داخل خواهد شد.

  • مغازه
  • پارکینگ
  • محیط های داخلی منزل و اداره

برخی از محیط هایی هستند که می توانند از دوربین WDR برای ارائه تصاویر بهتر و در نتیجه امنیت بیشتر استفاده کنند. این سنسور، از سرعت های متفاوت شاتر در لنز دوربین برای تعدیل شرایط نوری استفاده می کند. این موضوع سبب می شود که نور بیشتری در قسمت های کم نور با سرعت شاتر بالاتر و نور کمتر در بخش های روشن با سرعت شاتر کمتر فراهم شود. در نهایت هر دو این تصاویر برای رسیدن یک تصویر نهایی با نور متعادل ترکیب شده و تصویری کامل با جزئیات کافی ارائه می شود.

به طور کلی WDR در دوربین مدار بسته، راه حلی ایده آل برای جلوگیری از اختلال در تصاویر دوربین در محیط های نوری متفاوت است؛ مناطقی که دوربین های معمولی قادر به پوشش همه جانبه و کامل محیط نیستند.

 

 

انواع تکنولوژی  WDR

حال که به پرسش تکنولوژی WDR چیست؟ پاسخ دادیم، به انواع تکنولوژی WDR در دوربین های امنیتی می رسیم. در حالت کلی دو نوع از این تکنولوژی در این دوربین ها به کار می رود. حالت سخت افزاری و نرم افزاری این تکنولوژی در دوربین ها مورد استفاده قرار می گیرد که حالت سخت افزاری آن یک برد الکترونیکی است و در داخل دوربین طراحی می شود. این نوع از فناوری WDR دوربین مداربسته، کیفیت بالاتری از حالت دیگر دارد.

DWDR نیز یا نوع دیجیتال این فناوری، یک حالت برنامه نویسی شده از این فناوری است که در مقایسه با WDR در دوربین مدار بسته، کارایی بسیار پایین تری دارد. انواع مختلف تکنولوژی WDR به ویژه در دوربین پلاک خوان مورد استفاده قرار می گیرند تا شرایط نوری، تداخلی در ثبت پلاک دوربین ها ایجاد نکند.

*منبع این مطلب، سایت دوربین مارکت می باشد.

۵
از ۵
۴ مشارکت کننده

جستجو در مقالات

اخرین نوشته‌ها