صرفه جویی در مصرف برق با استفاده از هوشمند سازی خانه

 

صرفه جویی در مصرف برق با استفاده از هوشمند سازی خانه

 

کنترل خانه هوشمند و اتوماسیون خانه هوشمند مزایای بسیاری را به همراه دارد. راحتی پیکر بندی تجهیزات منزل، یکپارچه سازی کنترل لوازم برقی خانه و ایجاد امنیت از نقاط قوت هوشمند سازی ساختمان می باشد. در حالی که یک خانه هوشمند ممکن است فرآیند های رفتاری مختلف، مانند روشن یا خاموش کردن خودکار چراغ ها و فعال کردن سیستم های کنترل آب و هوا را ساده کند، یکی از دلایل اصلی ایجاد یک خانه هوشمند صرفه جویی در انرژی است.

 

شما می توانید انواع تجهیزات هوشمندسازی موردنیاز پروژه های خود را از طریق مشاوره با کارشناسان سازه گستر پایتخت تهیه کنید.

 

گروه سازه گستر پایتخت با تکیه بر بیش از 20 سال تجربه و فعالیت به عنوان تامین کننده تجهیزات و ملزومات صنعت برق کشور ( الکتریکال - مکانیکال - ابزار دقیق ) با افتخار آماده خدمت رسانی به فعالان صنعت برق و صاحبان صنایع می باشد.
شماره تماس : 32 20 17 66 - 021
پست الکترونیک: info@sazehgostarsgp.com
نشانی: تهران، میدان فردوسی، کوچه گلپرور، پلاک 20، واحد 25

 

 

خانه هوشمند چیست؟

اصطلاح خانه هوشمند برای توصیف خانه هایی استفاده می شود که مجهز به فناوری هوشمند هستند. این شامل فناوری هایی مانند Ai و IoT برای نظارت، خودکار سازی و کنترل محیط خانه می شود. خانه هوشمند مکانی است که دارای ابزار های متصل به شبکه است. تجهیزات به کار رفته در هوشمند سازی ساختمان با یکدیگر و همچنین یک هاب ارتباط برقرار می کنند. سپس، می توانید فناوری خانه هوشمند مجهز به اینترنت خود را با برنامه های همراه کنترل کنید.

 

 

علاوه بر این، با کمک این اتوماسیون ها می توانید بهینه سازی ها را تنظیم کنید. به عنوان مثال، هنگامی که خانه خود را ترک می کنید، می توانید چراغ های خود را برای خاموش کردن، یک قفل هوشمند برای قفل شدن در و یک ترموستات متصل برای تنظیم دما در زمانی که خارج از منزل هستید، پیکربندی کنید.

 

اتوماسیون خانه هوشمند چیست؟

اساساً، اتوماسیون خانه هوشمند دخالت انسان را حذف می کند. در حالی که کنترل خانه هوشمند به کاربر نهایی نیاز دارد که دستگاه ها را روشن و خاموش کند یا تنظیمات را به صورت دستی انجام دهد. اتوماسیون دستگاه ها را بر اساس عوامل از پیش تعیین شده کنترل می کند. دستگاه ها ممکن است از طریق جمع آوری تجزیه و تحلیل در مورد استفاده در طول زمان، اتوماسیون را دیکته کنند.

 

 

مزایای هوشمند سازی ساختمان

قبل از پرداختن به صرفه جویی در انرژی، اجازه دهید ابتدا مزایای گسترده تر هوشمند سازی ساختمان را درک کنیم. با پذیرش این فناوری، صاحبان خانه می توانند راحتی، آسایش و امنیت بیشتری را تجربه کنند. آن ها می توانند کار های معمولی مانند روشن و خاموش کردن چراغ ها یا تنظیم وسایل برقی را خودکار کنند و زندگی روزمره را راحت تر و لذت بخش تر کنند. علاوه بر این، اتوماسیون خانگی ویژگی های امنیتی پیشرفته ای مانند دوربین های نظارتی و دسترسی از راه دور را ارائه می دهد که آرامش خاطر را فراهم می کند. استفاده از خانه های هوشمند آسان و مقرون به صرفه است و ویژگی های مدرنی را برای کمک به مردم برای مدیریت بهتر خانه هایشان ارائه می کنند. خانه هوشمند فقط صرفه جویی در پول نیست، بلکه در مورد بهبود سبک زندگی نیز هست.

 

 

 

10 راه صرفه جویی در مصرف برق با هوشمند سازی ساختمان

حال که با مزایای استفاده از هوشمند سازی ساختمان آشنا شدید، نوبت به این رسیده است که راه های صرفه جویی در میزان مصرف انرژی برق را با استفاده از هوشمند سازی منزل بررسی کنید. این روش ها عبارتند از:

  1. دو شاخه های هوشمند
  2. چراغ های هوشمند
  3. پرده های هوشمند
  4. سنسور های هوشمند آب
  5. ترموستات هوشمند
  6. سنسور های هوشمند نشت و یخ زدگی آب
  7. سیستم های امنیتی خانه هوشمند
  8. سیستم های آبیاری هوشمند
  9. سیستم های پارکینگ هوشمند
  10. سنسور های حرکتی هوشمند

 

دو شاخه های هوشمند

وسایل آماده به کار مانند لپ تاپ، تلویزیون، مایکروویو و سایر دستگاه های الکتریکی، در واقع مصرف انرژی را کاهش نمی دهند. بنابراین، برای مقابله با آن به دو شاخه های هوشمند نیاز دارید. دو شاخه های هوشمند می توانند اتصال برق دستگاه های شما را زمانی که از آن ها استفاده نمی کنید، قطع کنند. دو شاخه های هوشمند قادر هستند این کار را در زمان های خاصی از روز انجام دهند، به عنوان مثال، در شب که معمولاً از دستگاه ها استفاده نمی شود.

 

 

دو شاخه های هوشمند از طریق یک برنامه کار می کنند و به شما امکان می دهند هر دستگاهی را که به آن ها وصل کرده اید کنترل کنید. در حالی که این از نظر فنی به این معنی است که شما اکنون می توانید لامپ را بدون بلند شدن از جای خود خاموش کنید، اما این مزیت واقعی آن ها نیست. دو شاخه های هوشمند به شما کمک می کنند در هزینه قبض برق خود صرفه جویی کنید زیرا به شما امکان می دهند چراغ های خود را از راه دور روشن یا خاموش کنید و از تخلیه انرژی وسایلی را که دائما به برق وصل هستند اما کار نمی کنند، جلوگیری کنید.

 

 

توصیه نمی شود که بخاری ها یا وسایل بزرگ را به دو شاخه هوشمند وصل کنید، اما تا زمانی که می خواهید چیزی را با حداقل مصرف انرژی خودکار کنید، مانند یک فن یا یک لامپ، باید آماده باشید. به عنوان یک امتیاز اضافی، اکثر پریز های هوشمند دارای حسگر هایی هستند که در صورت بارگیری بیش از حد پریز، آن ها را خاموش می کند، که این پتانسیل می تواند شما را از آتش سوزی خانه در امان نگه دارد.

 

چراغ های هوشمند

گاهی اوقات فراموش می کنید که چراغ های خانه را خاموش کنید. حتی ممکن است چراغ ها به طور غیر عادی روشن شوند و موجب بالا رفتن میزان قبض برق شما شود. چراغ های هوشمند یکی دیگر از روش های کاهش مصرف انرژی در برق ساختمان می باشد که می توانند روشنایی یک خانه را تنظیم کنند، زیرا بسته به سطح نور طبیعی موجود در محیط خانه، می توانند روشنایی را کم یا تنظیم کنند. این بدان معناست که چراغ ها در بازه های زمانی خاصی روشن یا خاموش می شوند و این موضوع باعث می شود مصرف انرژی لامپ ها به حداقل برسد. علاوه بر چراغ های هوشمند، قطعاتی به نام دیمر وجود دارند که به صورت هوشمند، روشنایی محیط منزل شما را کنترل می کنند. روش کار دیمر بدین صورت است که میزان روشنایی لامپ ها با توجه به روشنایی هوا تنظیم می شود تا بتوان از منابع انرژی خورشیدی بیشترین استفاده را کرد و میزان مصرف برق را به طور موثری کاهش داد.

 

 

 

پرده های هوشمند

وقتی صحبت از پرده ها به میان می آید، بستگی به نوع سایه های شما دارد. اگر از نوع معمولی استفاده می کنید، باید آن ها را مطابق با هاب هوشمند خانه خود پیکربندی کنید. اما هنگامی که از پرده های موتور دار استفاده می کنید، از برخی مانند پرده های IKEA که مجهز به وای فای هستند استفاده کنید. برای بکار گیری پرده های هوشمند مطمئن شوید که از نور خورشید نهایت استفاده را می برید. نه از برقی که در کارکرد این پرده ها دخیل است.

 

 

سنسور های هوشمند آب

سنسور های هوشمند آب با نظارت بر میزان آب اصلی و کف زیرزمین یا پایین ترین سطح خانه هنگام نشت آب به شما هشدار می دهند. هم چنین می توانید حسگر هایی را به آبگرمکن، توالت ها و سینک های خود اضافه کنید. برخی از این سنسور ها حتی می توانند در صورت تشخیص نشتی، جریان آب شما را قطع کنند و هم چنین می توانند سطح رطوبت را در زیر زمین شما کنترل کنند. اگر در خانه هستید، این حسگر ها می توانند از طریق یک آهنگ به شما سیگنال دهند یا اگر در خانه نباشید از طریق سیگنال Wi-Fi خانه هشداری را به تلفن هوشمند و سایر دستگاه ها ارسال کنند. اگر سیستم امنیتی خانه شما دارای مواردی مانند سنسور آب هوشمند باشد، علاوه بر صرفه جویی در هزینه برق موجب می شود تا با شناسایی زود هنگام نشتی آب در لوله ها و اتصالات ساختمان، هزینه تعمیرات در بلند مدت به شدت کاهش یابد.

 

 

 

ترموستات هوشمند

استفاده از ترموستات های هوشمند به عنوان یکی از راه حل های کم کردن مصرف انرژی برق می باشد که توسط هوشمند سازی ساختنان ها محقق شده است. ترموستات های هوشمند با یادگیری عادات و الگو های رفتاری فرد، کار می کنند و سپس آن اولویت ها را برای تنظیم دمای خانه به خاطر می آورند. فرض کنید به طور معمول ساعت 6 صبح از خواب بیدار می شوید و در آن زمان، دوست دارید دمای خانه 25 درجه باشد. ساعت 8 صبح از خانه بیرون می روید و تا ساعت 5 یا 6 بعد از ظهر خالی می ماند، بنابراین می توان گرما را کم کرد یا کولر گازی را چند درجه افزایش داد. برخی از ترموستات های هوشمند مجهز به سنسور حرکت هستند و زمانی که برای چند ساعت حرکت انسان را تشخیص ندهند، تنظیم می شوند و با برخی دیگر، می توانید تنظیمات شخصی دما را با استفاده از یک برنامه تنظیم کنید.

 

 

سنسور های هوشمند نشت و یخ زدگی آب

وقتی آب نشت می کند و لوله ها یخ می زنند، اغلب خانه ها دچار آب گرفتگی شدید شده و باعث تمیز کردن و تعمیرات پر هزینه می شود. سنسور های هوشمند نشت و یخ زدن آب می توانند به شما کمک کنند تا نشت ها را قبل از آسیب رساندن به وسایل با ارزش، مانند وسایل الکترونیکی متوقف کنید.

حسگر های هوشمند نشت آب را در زیر سینک ظرفشویی، اطراف مخازن آب گرم یا هر منبع آب دیگری قرار دهید. این ردیاب ها می توانند در مورد مشکل آب به شما پیامک یا ایمیل ارسال کنند تا حتی اگر در خانه نیستید، آگاه باشید. تشخیص زود هنگام می تواند به جلوگیری از هدر رفتن گالن آب یا نیاز به تعویض وسایل در اثر خراب شدن کمک کند.

 

سیستم های امنیتی خانه هوشمند

سیستم های امنیتی خانه های هوشمند هنگامی که مهاجمی وجود دارد با تلفن شما ارتباط برقرار می کند و حتی به شما امکان می دهد منزل خود را مشاهده کنید. این ویژگی ها شما را ایمن نگه می دارند، اما می توانند هزینه ها را نیز کاهش دهند. آلارم های کاذب یک مشکل رایج در سیستم های امنیتی خانه هستند و اگر اداره پلیس محلی شروع به صدور جریمه برای تماس های مکرر کند، ممکن است هزینه بر باشد. امنیت هوشمند به شما این امکان را می دهد که ببینید آیا مشکل واقعی است یا صرفا عبور حیوانات موجب اعلام هشدار از سیستم امنیتی خانه شده است.

 

 

سیستم های آبیاری هوشمند

صرفه جویی در قبض آب یکی دیگر از مزایای دستگاه هوشمند است. سیستم های بارانی هوشمند از سیستم های آبیاری خودکار استفاده می کنند که پیش بینی آب و هوا را می دانند. این آبپاش ها به طور خودکار زمان آبیاری چمن شما را متناسب با احتمال باران آینده تنظیم می کنند. آبپاش های هوشمند گزارش های مصرف آب را نیز اجرا می کنند تا از مصرف بیش از حد آب مطلع شوید.

 

 

سیستم های پارکینگ هوشمند

حتی درب بازکن های پارکینگ، هوشمند شده اند. سیستم های پارکینگ هوشمند امروزی با برنامه های تلفن هوشمند ادغام می شوند و می توانند به شما بگویند که درب در حال حاضر باز یا بسته است و به شما امکان می دهد در را از راه دور ببندید و باز کنید. این مدل های هوشمند عموماً مقرون به صرف ه تر هستند و برخی از آن ها در صورت قطع برق مجهز به پشتیبان باتری هستند. هشدار به باز بودن درب گاراژ به جلوگیری از نفوذ کمک می کند و خانه شما را از دست دادن کارایی گرمایش و سرمایش به دلیل باز بودن درب گاراژ حفظ می کند.

 

 

سنسور های حرکتی هوشمند

مطمئنا برای شما هم پیش آمده که هنگام عبور از راهرو های ساختمان متوجه روشن و خاموش شدن چراغ ها شده اید. طرز کار سنسور های حرکتی به این گونه است که در صورت تشخیص تردد افراد روشن شده و هنگامی که فردی از منطقه تحت عملکرد آن عبور نکند، خاموش باقی می ماند. استفاده از این سنسور های هوشمند توانسته است راحتی افراد را به ارمغان آورده و نیازی نباشد تا افراد مرتبا لامپ ها را خاموش و روشن کنند. به علاوه در کاهش مصرف برق نیز به شدت تاثیر گذار است.

 

 

منبع مطلب: فن آموزان فیدار.

۵
از ۵
۱ مشارکت کننده

جستجو در مقالات

اخرین نوشته‌ها