اینورتر سه فاز پنتاکس DSI-400 توان 200 کیلووات

 

اینورتر سه فاز پنتاکس DSI-400 توان 200 کیلووات

Pentax DSI-400-200G3 Inverter

 

اینورتر سه فاز DSI-400-200G3 با توان 200 کیلووات برای کاربری سنگین و توان 220 کیلووات برای کاربری سبک بوده و دارای ورودی سه فاز 380 ولت AC می باشد. اینورتر پنتاکس DSI-400 یک اینورتر با کنترل برداری مدرن است که با عملکرد و ویژگی های سطح بالا طراحی و ساخته شده است. 400-DSI با عملکردی عالی و پیشرفته در صنعت و با استفاده از الگوریتم کنترل برداری منحصر به فرد، می تواند موتورهای القایی را با دقت بالا، گشتاور قوی و قابل اطمینان راه اندازی و کنترل نماید. اینورترهای پنتاکس بصورت کنترل حلقه باز و حلقه بسته با استفاده از Encoder برای بسیاری از کاربرد ها در صنعت مورد استفاده قرار می گیرند. از جمله انواع ماشین آلات صنعتی، بسته بندی مواد غذایی، جرثقیل ها، آسانسورها، آسیاب ها، انواع کمپرسورها و نوار نقاله ها که در مد کنترل برداری استفاده می شوند. همچنین با استفاده از کنترل اسکالر V/F برای کنترل انواع الکتروپمپ های آب رسانی، بوستر پمپ ها، صنایع تهویه هوا و فن ها مورد استفاده قرار می گیرند.

 

 

شما می توانید برای خرید اینورتر سه فاز پنتاکس DSI-400 توان 200 کیلووات مورد نیاز خود از طریق مشاوره با کارشناسان سازه گستر پایتخت اقدام نمایید.

 

گروه سازه گستر پایتخت با تکیه بر بیش از 20 سال تجربه و فعالیت به عنوان تامین کننده تجهیزات و ملزومات صنعت برق کشور ( الکتریکال - مکانیکال - ابزار دقیق ) با افتخار آماده خدمت رسانی به فعالان صنعت برق و صاحبان صنایع می باشد.
شماره تماس : 32 20 17 66 - 021
پست الکترونیک: info@sazehgostarsgp.com
نشانی: تهران، میدان فردوسی، کوچه گلپرور، پلاک 20، واحد 25

 

 

 

دیتا شیت ، کاتالوگ و راهنمای اینورتر سه فاز پنتاکس DSI-400 توان 200 کیلووات

برای دانلود روی تصویر کلیک کنید

 

 

 

 

از مزایای اینورتر DSI-400 پنتاکس می توان به موارد زیر اشاره نمود :

 

  • صرفه جویی در مصرف انرژی

  • بازگشت سرمایه در زمان کم با جایگزین کردن اینورتر های پنتاکس با روش های قدیمی

  • افزایش بهره وری و راندمان فرآیند و کنترل بهینه سیستم ها

  • مناسب برای بسیاری از کاربرد های صنعتی جهت کنترل سرعت موتور

  • سازگار با انواع الکتروموتور های موجود در بازار ایران

  • نصب سریع و راه اندازی آسان

  • خدمات پس از فروش مستمر و مطمئن

 

 

 

 

 

مشخصات و ویژگی های اینورتر پنتاکس DSI-200 :

 

  • عملکرد دقیق با تکنولوژی کنترل برداری پیشرفته برای کنترل موتور آسنکرون و موتور سنکرون با راندمان بسیار بالا
  • حداکثر فرکانس 0 تا 500 هرتز
  • فرکانس کریر 0.5 تا 16 کیلوهرتز
  • مد کنترل کنترل برداری حلقه باز - کنترل برداری حلقه بسته - کنترل V/F
  • کنترل PID
  • تنظیم ولتاژ بصورت خودکار
  • کنترل اضافه ولتاژ و اضافه جریان
  • محدودیت تغییر جریان سریع با به حداقل رساندن خطای اضافه جریان
  • محدودیت گشتاور و کنترل آن به طور خودکار
  • جلوگیری از اضافه جریان های پی در پی در حالت حلقه بسته
  • قطع لحظه ای برق بدون توقف موتور
  • مجهز به پتانسیومتر صفحه کلید یا پتانسیومتر کدینگ
  • قابلیت قفل صفحه کلید
  • دارای توابع حفاظتی اتصال کوتاه موتور، قطعی فاز ورودی / خروجی، حفاظت در برابر اضافه جریان، حفاظت از اضافه ولتاژ، محافظت در برابر ولتاژ کم، حفاظت اضافه دما و محافظت در برابر اضافه بار
  • 7 ترمینال ورودی دیجیتال و 2 ترمینال ورودی آنالوگ
  • 2 ترمینال خروجی دیجیتال، 2 ترمینال خروجی رله قابل برنامه ریزی و 2 ترمینال خروجی آنالوگ

 

 

 

 

--------------------------------------

 

پیشنهاد ما برای مطالعه بیشتر به شما: 

کارت حافظه S7-400 64MB زیمنس

 

--------------------------------------

 

 

 

قابلیت‌های فنی اینورتر پنتاکس

 

اینورتر پنتاکس dsi 200 و اینورتر پنتاکس dsi 400 دو مدل از اینورتر های پنتاکس هستند که در داخل ایران تولید می‌شوند و هر کدام از آن‌ها با قدرت خروجی و مشخصات فنی گوناگونی تولید می‌شوند. اینورتر پنتاکس dsi 400 وکتور کنترل تا حداکثر 500 هرتز و قبلیت کنترل برداری(V/F) تا 3200 هرتز را دارد. بهتر است در انتخاب و خرید اینورترهای برند پنتاکس به مشخصات فنی دستگاه نیز به خوبی توجه کنید، یا اگر آشنایی ندارید با کارشناسان ما در سازه گسترپایتخت تماس بگیرید.

ورودی و خروجی‌های دستگاه

اینورتر های پنتاکس از انواع مختلف ورودی و خروجی آنالوگ و دیجیتال برخوردار است تا کاربر در هنگام استفاده از محصول دچار محدودیت خاصی نباشد. با اینورتر PENTAX به سادگی می توانید انواع الکتروموتور و دینام های صنعتی را کنترل نمایید.

کنترل‌های برق ورودی و خروجی اینورتر

ولتاژ خروجی به صورت خودکار تنظیم شده تا اختلاف پتانسیل در شبکه به صورت ثابت نگهداری شود. همچنین اضافه ولتاژ و جریان دستگاه به صورت کاملا خودکار تنظیم می‌شود. این اینورتر ها قابلیتی دارند که کمک می‌کند تا پس از قطع جریان برق بتوان در بازه زمانی کوتاهی اینورتر را روشن نگاه داشت. همچنین از دیگر مشخصات فنی اینورتر پنتاکس این است که قابلیت کنترل محدود جریان لحظه‌ای را دارد. با این قابلیت دیگر خطاهای اضافه یا افت جریان را به صورت پی در پی مشاهده نمی‌کنید و در روند کار دستگاه اختلالی ایجاد نمی‌شود.

 

 

--------------------------------------

 

پیشنهاد ما برای مطالعه بیشتر به شما:

 منبع تغذیه دلتا 5 آمپر 24 ولت DVP-PS05

 

--------------------------------------

 

 

 

کاربردهای اینورتر پنتاکس

طیف گسترده توان درایوهای پنتاکس به شما کمک می‌کند تا از اینورتر پنتاکس در محیط‌های صنعتی بسیار گوناگون استفاده کنید. به طور مثال این اینورتر گزینه بسیار مناسبی برای کنترل و حرکت نوار نقاله است. در این اینورتر به ترمز DC دسترسی دارید که باعث می‌شود حرکت و توقف نوار نقاله به خوبی کنترل شود.

 

استفاده از اینورتر های پنتاکس در بوستر پمپ ها

بوستر پمپ ها از دو یا چند پمپ که بصورت موازی کار می کنند تشکیل می شوند که بصورت دورثابت و دور متغیر می باشند.

بوستر پمپ های دور ثابت

در بوستر پمپ های دور ثابت از یک کنترلر یا PLC برای کنترل سیستم و برای هر پمپ از یک کنتاکتور جهت استارت و استپ استفاده می شود. در بسیاری مواقع از دو یا چند پرشر سوئیچ بجای کنترلر استفاده می شود. این بوستر پمپ ها فشار را بصورت پله ای کنترل می کنند و تعداد استارت و استپ پمپ ها زیاد می باشد. جریان راه اندازی بالا و عدم تثبیت فشار از معایب این نوع بوستر پمپ ها می باشد.

 

 

 

بوستر پمپ های دور متغیر

در بوستر پمپ های دور متغیر یک درایو یا اینورتر به سیستم کنترل اضافه می شود که در هر لحظه می تواند دور یکی از پمپ ها را کنترل نموده و فشار ثابتی ایجاد نماید. در این حالت نوسانات کوچک فشار با تغییر دور پمپ متصل به اینورتر تنظیم می شود که منجر به فشار یکنواخت می گردد و همچنین با تغییر دور پمپ، تعداد استارت و استپ پمپ ها کم می شود.

معمولا در بوستر پمپ های دور متغیر دو روش کنترل استفاده می شود:

1- یکی از پمپها با اینورتر کنترل می شود و بصورت دور متغیر می باشد و سایر پمپ ها در صورت نیاز بصورت مستقیم استارت می شوند. این روش یک روش معمول می باشد که در ایران و بسیاری از کشورهای غربی استفاده می شود.درایو پنتاکس نیز در این روش مورد استفاده قرار می گیرد. اشکال این روش نیز جریان راه اندازی بالا و عدم کنترل فشار پمپ هایی می باشد که بصورت مستقیم استارت می شوند. استارت مستقیم پمپ علاوه بر جریان راه اندازی بالا باعث ضربات مکانیکی در لحظه استارت و استپ پمپ و افزایش استهلاک پمپ می شود. در بعضی مواقع برای اینکه کارکرد پمپ ها از نظر زمانی یکسان باشد، برای هر پمپ دو کنتاکتور در نظر گرفته می شود تا قابلیت تعویض پمپ ها و در اصطلاح Auto-change وجود داشته باشد.

 

 

2- همه پمپ ها توسط یک اینورتر استارت می شوند. یعنی پمپ اول با اینورتر استارت می شود و زمانیکه پمپ دوم مورد نیاز است، اتصال اینورتر از پمپ اول قطع و بصورت مستقیم به شبکه وصل می شود و سپس پمپ دوم توسط اینورتر استارت می گردد.

 

 

روش دوم روشی غیر استاندارد می باشد که متاسفانه در ایران استفاده می شود، ولی در کشورهای غربی و اروپایی مورد استفاده قرار نمی گیرد. این روش برای این استفاده می شود که همه پمپ ها بصورت نرم و با جریان راه اندازی پائین با درایو استارت گردند ولی در عمل خلاف این انتظار اتفاق می افتد.

اشکال کار این روش در این می باشد که جریان پمپ ها در لحظه سوئیچ از اینورتر به شبکه به شدت افزایش می یابد و حتی از جریان راه اندازی پمپ بصورت مستقیم نیز بسیار بیشتر است و باعث آسیب به سیم پیچهای الکتروپمپ خواهد شد.

این جریان بالا به دو دلیل اتفاق می افتد، دلیل اول اینکه وقتی پمپ در سرعت بالا از درایو جدا می شود و تا زمانیکه به شبکه وصل شود، اگر چه این زمان بسیار کوتاه می باشد ولی به دلیل فشار زیاد در خروجی پمپ، سرعت پمپ خیلی سریع افت می کند و هنگام وصل به شبکه، جریان راه اندازی دوباره افزایش می یابد.

دلیل دوم این جریان بالا به خاطر این می باشد که حتی اگر سرعت پمپ چندان افت نکند، وقتی پمپ در سرعت بالا در یک لحظه از اینورتر جدا می شود بخاطر چرخش دورانی روتور و وجود پسماند مغناطیسی در استاتور و عدم وجود مصرف کننده جهت تخلیه ولتاژ استاتور، الکتروپمپ حالت ژنراتوری پیدا می کند و باعث ایجاد ولتاژی بالا در استاتور می شود و از آنجا که بخاطر نوسان سرعت روتور، ولتاژ شبکه با ولتاژ استاتور پمپ سنکرون نمی باشد، در لحظه اتصال ولتاژ شبکه به استاتور در بسیاری از مواقع بخاطر اختلاف ولتاژ بالا، جریان شدیدی در استاتور ایجاد می شود که در طول زمان باعث آسیب به سیم پیچهای موتور خواهد شد.

 

 

--------------------------------------

 

پیشنهاد ما برای مطالعه بیشتر به شما: 

لود سل سایمو 50 تا 20000 کیلو | SAIMO LOAD CELL PLR9363-LS/PLR9363-CS/PLR9363-AS

 

 

--------------------------------------

 

 

 

استفاده از اینورتر برای تمام پمپ ها

به دلیل مشکلات فوق امروزه در بسیاری از کشورهای غربی برای تمام پمپ ها از اینورتر استفاده می شود که مشکلات هر دو روش فوق را برطرف می نماید.

در اینصورت نیاز به استفاده از کنتاکتور، بی متال و کنترلر یا PLC برای سیستم کنترل نمی باشد و به ازای هر پمپ از یک اینورتر استفاده می شود که تابلو کنترل ساده تر و کارایی بسیار بالاتری خواهد داشت. درایو پنتاکس نیز می تواند با استفاده از این روش برای کنترل بوستر پمپ ها استفاده شود.

 

 

در این روش از یک سنسور فشار استفاده می شود که فشار آب را به اینورترها ارسال می کند. اینورترها اطلاعات را بین هم ارسال و دریافت می کنند. ابتدا اینورتر اول استارت شده و با توجه به میزان فشار و با استفاده از کنترلر داخلی سرعت پمپ اول را کنترل می نماید. اگر فشار کافی ایجاد نشود، سرعت اینورتر اول به بیشترین مقدار خواهد رسید، در این لحظه اینورتر دوم استارت می شود و کنترل فشار را بر عهده خواهد گرفت و اینورتر اول با سرعت ماکزیمم ادامه کار خواهد داد.

اگر مصرف آب کاهش یابد و فشار خروجی بالا رود، سرعت پمپ دوم کاهش می یابد، اگر سرعت از حدی کمتر شود اینورتر دوم استپ شده و دوباره کنترل فشار بر عهده اینورتر اول خواهد بود. به دلیل راه اندازی نرم الکتریکی و مکانیکی پمپ ها محدودیتی در تعداد استارت و استپ پمپ ها وجود ندارد.

در این روش هر تعداد اینورتر و پمپ را می توان با هم استفاده نمود. این روش هم با درایو پنتاکس dsi 200 تک فاز و هم با درایو پنتاکس dsi 400 سه فاز قابل انجام می باشد. از آنجا که قیمت اینورتر پنتاکس dsi 200 تک فاز اقتصادی تر می باشد، استفاده از آنها برای بوسترهای دو پمپ و سه پمپ بسیار مناسب خواهد بود و جایگزین بسیار مناسبی برای کنتاکتورها و بی متالها، کنترلر و PLC می باشند و همچنین کارایی سیستم را بسیار بالا خواهد برد و باعث کاهش مصرف برق و کاهش استهلاک و هزینه های تعمیرات پمپ خواهد شد.

 

 

 

 

*منبع توضیحات مانا موتور

۵
از ۵
۱ مشارکت کننده

جستجو در مقالات

اخرین نوشته‌ها