ترموویژن فلوک مدل Fluke TiS50 Infrared Camera

ترموویژن فلوک مدل

Fluke TiS50 Infrared Camera

 

ترموویژن فلوک مدل TIS50 9HZ یک دوربین حرارتی با کیفیت بالا ساخت شرکت فلوک آمریکا می باشد.این دستگاه دارای عملکرد و ویژگی هایی است که به شما کمک می کند تا به راحتی مشکلات را شناسایی کنید قبل ازاینکه مشکل خاصی در مدار به وجود آید.وضوح بهتر تصویر به شما کمک می کند تا تشخیص خطا راحت تر انجام گیرد.

 

 

 

 

شما می توانید برای خرید و اطلاع از قیمت  ترموویژن فلوک مدل Fluke TiS50 Infrared Camera مورد نیاز خود از طریق مشاوره با کارشناسان سازه گستر پایتخت اقدام نمایید.

گروه سازه گستر پایتخت با تکیه بر بیش از 20 سال تجربه و فعالیت به عنوان تامین کننده تجهیزات و ملزومات صنعت برق کشور ( الکتریکال - مکانیکال - ابزار دقیق ) با افتخار آماده خدمت رسانی به فعالان صنعت برق و صاحبان صنایع می باشد.
شماره تماس : 32 20 17 66 - 021
پست الکترونیک: info@sazehgostarsgp.com
نشانی: تهران، میدان فردوسی، کوچه گلپرور، پلاک 20، واحد 2

 

 

 

دوربین حرارتی (Thermographic camera) چیست؟

 

دوربین‌های تصویربرداری حرارتی که گاهی اوقات آن‌ها را ترموویژن هم می‌نامند، دستگاه‌های الکترونیکی پیشرفته‌ای هستند که معمولاً یک نمایشگر روی آن‌ها قرار دارد و در این نمایشگر می‌توان تفاوت‌های انرژی گرمایی محیط را به صورت بصری مشاهده کرد.

تکنولوژی کلیدی موجود در این دوربین‌ها، نوعی حسگر حساس به گرما است که به نوع خاصی از لنز دوربین متصل است و برای کار در کنار تکنولوژی‌های ضبط و نمایش تصویر سازگار شده‌اند. این تکنولوژی به مهندسین و به سربازان این امکان را می‌دهد تا در هنگام بازرسی ساختمان‌ها یا مناطقی که در آن‌ها نشت انرژی گرمایی وجود دارد، محدوده‌های گرم‌تر را به راحتی مشاهده کنند.

 

 

 

 

همه ما با دوربین‌های معمولی که می‌توانند نور مرئی را دریافت و تبدیل به پیکسل‌های تصویر کنند آشنا هستیم. در واقع نور مرئی فقط قسمت کوچکی از طیف الکترومغناطیسی را تشکیل می‌دهد. یعنی اگر طیف نور موجود در جهان را به عنوان امواج الکترومغناطیسی در نظر بگیریم، چشم ما انسان‌ها برای دیدن بخش بسیار کوچکی از میانه این طیف سازگاری پیدا کرده است. به همین دلیل مثلاً ما نمی‌توانیم امواج رادیویی را ببینیم یا وقتی امواجی از یک جسم گرم ساطع می‌شود برای ما غیر قابل تشخیص است.

 

 

اما جالب است بدانید که جسمی که گرم می‌شود از خودش نور مادون قرمز ساطع می‌کند که تقریباً بین نور مرئی و امواج ماکروویو قرار دارد. دوربین‌های حرارتی می‌توانند این امواج را دریافت و مشاهده کنند.

 

 

 

 

 

از ترموویژن و یا دوربین حرارتی  در موارد زیر استفاده می شود:

بازرسی ساختمان­ها، تاسیسات، صنایع مختلف، پزشکی،آتش نشانی و نیز تعمیر و نگهداری تجهیزات. در حقیقت، هرگونه عیب و نقص که باعث ایجاد اختلاف دما شود، توسط این دوربین ها قابل تشخیص است.

 

 

 

 

مشخصات فنی ترموویژن فلوک مدل TIS50 9HZ:

 

  • وضوح فضایی (IFOV): ۲.۸  mRad
  • وضوح تشخیص‌دهنده: ۲۲۰x۱۶۵
  • میدان دید: ۳۵.۷ درجه در ۲۶.۸ درجه
  • فاصله تا نقطه: ۳۵۳:۱
  • توانایی به اشتراک گذاری آنی توسط کانکت فلوک
  • کاهش میزان زمان لازم برای فوکس و تصویربرداری بصورت اتوماتیک و دستی
  • پشتیبانی مموری کارت SD تا 4 گیگابایت
  • ایجاد پیام الکترونیکی از محل کار
  • صفحه 3.5 اینچی و LCD 320*240

 

 

 

منبع متن: نور نگار و فلوک دات آی آر

۵
از ۵
۱ مشارکت کننده

جستجو در مقالات

اخرین نوشته‌ها